Všeobecné obchodné podmienky pre e-shop www.soof.sk
Článok I.
Vymedzenie pojmov
-
Prevádzkovateľom e-shopu www.soof.sk (ďalej len predávajúci) je firma
SooF s.r.o. so sídlom Trangusova 348/3, 05342 Krompachy ktorá je zároveň dodávateľom tovarov a služieb ponúkaných v e-shope www.soof.sk
Fakturačné údaje sú uvedené v sekcii KONTAKT. -
Kupujúcim je každý návštevník e-shopu, (spotrebiteľ, alebo podnikateľ), ktorý prostredníctvom e-shopu vytvoril objednávku. Pre účely zákona č. 102/2014 Z. z. sa spotrebiteľom rozumie fyzická alebo právnická osoba, ktorá nenakupuje tovar pre účely jeho predaja iným osobám za účelom podnikania alebo výkonu zamestnania či povolania.
-
E-shopom je počítačový systém umiestnený v sieti internet s verejným prístupom, ktorý umožňuje objednávanie tovarov alebo služieb.
-
Tovarom alebo službou sú všetky produkty zverejnené a ponúkané na stránkach e-shopu.
-
Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v e-shope výberom tovarov alebo služieb kupujúcim, vrátane kompletného vyplnenia objednávkového formuláru.
-
Kupujúci plne uznáva elektronickú komunikáciu, predovšetkým prostredníctvom
e-shopu, e-mailovej komunikácie, ako aj telefonickej komunikácie.
Článok II.
Ceny
Ceny v e-shope sa môžu líšiť od cien v kamenných predajniach predávajúceho!
-
Všetky uvádzané ceny pri tovare sú konečné vrátane 20% DPH.
-
Predávajúci je viazaný cenou uvedenou na stránke e-shopu v momente vykonania nákupu.
Článok III.
Objednávka
-
Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v e-shope výberom tovarov alebo služieb kupujúcim, vrátane kompletného vyplnenia objednávkového formuláru.
Pre korektné vybavenie objednávky je potrebné vyplniť požadované údaje v objednávke a zvoliť si možnosti dopravy a platby za objednaný tovar alebo službu. -
Kupujúci zaslaním objednávky súhlasí s cenou objednaných tovarov a služieb, a teda objednávka sa stáva pre spotrebiteľa záväznou.
-
Potvrdením objednávky zo strany predávajúceho vzniká kúpna zmluva, ktorú je možné
meniť, rušiť alebo dopĺňať len na základe vzájomnej dohody medzi kupujúcim a predávajúcim ak zákon alebo iný právny predpis neustanovuje inak. -
Kupujúcemu je po vytvorení objednávky v e-shope automaticky generovaný e-mail s potvrdením prijatia objednávky e-shopom. Tento e-mail nie je potvrdením dodania tovaru v zmysle ods. 3. tohto článku.
-
Kupujúci je odoslaním objednávky viazaný k zaplateniu kúpnej ceny objednaného tovaru.
Článok IV.
Platobné podmienky
Za tovar a služby v e-shope www.soof.sk je možné platiť nasledovnými spôsobmi
- Platba dobierkou - Objednaný tovar kupujúci zaplatí v hotovosti alebo kartou prepravcovi pri preberaní zásielky. Možnosť platby kartou si treba preveriť u doručujucého kuriéra. Za platbu dobierkou sa účtuje poplatok vo výške 1€.
- Platba bankovým prevodom - Objednaný tovar kupujúci zaplatí formou bankového prevodu na účet predávajúceho. Platobné podklady zašle predávajúci kupujúcemu na e-mailovú adresu uvedenú v objednávke. Tovar predávajúci zasiela kupujúcemu spravidla až po pripísaní finančných prostriedkov na účet predávajúceho. Proces prevodu platby medzi bankami môže trvať aj niekoľko dní, čo predlžuje dobu dodania tovaru kupujúcemu. Je to najbezpečnejšia, ale zdĺhavá bezhotovostná forma platby.
- Platba v hotovosti - Objednaný tovar kupujúci zaplatí predávajúcemu v hotovosti pri preberaní tovaru. Tento spôsob platby je obmedzený len na osobný odber objednaného tovaru v kamenných predajniach predávajúceho.
- Nákup na splátky - Objednaný tovar kupujúci zaplatí formou mesačných splátok v dohodnutých termínoch a dohodnutej výške. Predávajúci ponúka sprostredkovanie úverov na nákup tovaru prostredníctvom zmluvného partnera a to spoločnosti Home Credit Slovakia, a.s. Kupujúci je po odoslaní objednávky vyzvaný správou na obrazovke k vstupu do zabezpečených formulárov splátkovej spoločnosti, ktorú si zvolil v nákupnom košíku pri vytváraní objednávky. Kupujúci vyplní potrebné údaje do formulára na stránke partnera (Home Credit Slovakia, a.s.) a odošle žiadosť na schválenie. O priebehu schvaľovania je kupujúci priebežne informovaný splátkovou spoločnosťou a predávajúcim.
- Platobná karta - Objednaný tovar kupujúci zaplatí prostredníctvom svojej platobnej alebo kreditnej karty priamo na účet predávajúceho. Po odoslaní objednávky je kupujúci automaticky presmerovaný na zabezpečené stránky banky, kde vyplní požadované údaje o svojej platobnej karte a potvrdí platbu. Prostriedky sú okamžite prevedené z účtu kupujúceho na účet predávajúceho. Podporované sú karty VISA, VISA Electron, Maestro, MasterCard a Diners Club. Je to najbezpečnejší a zároveň najrýchlejší, moderný spôsob platby za tovar.
- TatraPay - Objednaný tovar kupujúci zaplatí formou bankového prevodu na účet predávajúceho. Kupujúci musí mať vedený bežný účet v Tatra Banke a musí mať aktívnu službu Internet banking. TatraPay je služba, ktorá uľahčuje nakupovanie na internete. Klientom pri každej platbe vytvára predvyplnený platobný príkaz, ktorý stačí iba potvrdiť a platba automaticky prebehne. Platbu kupujúci realizuje bezpečne vo svojom Internet bankingu. Je to bezpečný a zároveň rýchly spôsob platby za tovar, určený výlučne klientom Tatra Banky.
Článok V.
Dodacie podmienky
-
Predávajúci je povinný najneskôr do 30 dní od vzniku kúpnej zmluvy zaslať kupujúcemu tovar, ak sa nedohodli inak alebo ak pri tovare nebola uvedená dlhšia dodacia lehota. Priemerná doba dodania je približne 2-3 pracovné dni v závislosti od dostupnosti tovaru a zvolenom spôsobe dopravy.
-
Ak je tovar skladom, je expedovaný, podľa kapacitných možností predávajúcemu, v čo najkratšom čase.
-
Ak sa v objednávke nachádza viacero tovarov a služieb, ktorých časť nie je skladom, predávajúci, o tom informuje kupujúceho s možnosťou čiastočných dodávok.
-
Spolu s tovarom je zákazníkovi zasielaná faktúra (daňový doklad), návod od výrobcu, ako i ostatné dokumenty k tovaru alebo službe.
-
Za miesto plnenia sa považuje miesto, do ktorého je tovar dodávaný.
-
Predávajúci realizuje dopravu ku kupujúcemu, alebo umožní prevzatie tovaru kupujúcim:
- Osobne na prevádzke zvolenej v objednávke (odber na základe výzvy predávajúceho)
- Kuriérskou spoločnosťou (*dodanie za 1-2 prac. dni od expedície zo skladu predávajúceho)
- Vlastnou dopravou predávajúceho (na základe dohody s kupujúcim)
- Osobne na prevádzke zvolenej v objednávke (odber na základe výzvy predávajúceho)
Článok VI.
Poplatky za prepravu, balné a možnosti platieb
Balné a jednotlivé spôsoby platby predávajúci v e-shope www.soof.sk nespoplatňuje.
Osobný odber - 0,00 €
DPD Kurier ( objednávka do 99,99 € ) - 4,50 €
DPD Kurier ( objednávka nad 100,00 € ) - 0,00 €
Doprava do Česka ( objedávka do 149,99 € ) - 8,00 €
Doprava do Česka ( objednávka nad 150,00 € ) - 0,00 €
Predávajúci sa môže s kupujúcim dohodnúť aj na inom ako štandardnom (vyššie uvedenom) postupe pri zasielaní tovaru alebo služieb, ako aj na cenách za tieto služby.
Predávajúci môže zaslať tovar, ktorý je okamžite dostupný kupujúcemu a zvyšnú časť objednávky doručí dodatočne v zákonnej lehote, avšak za predpokladu, že kupujúcemu nebude účtované žiadne dodatočné poštovné, okrem toho, ktoré bolo započítané v objednávke.
Článok VII.
Prevod vlastníckeho práva
-
Vlastnícke právo prechádza z predávajúceho na kupujúceho až momentom vyplatenia plnej ceny za predmet kúpnej zmluvy (tovar, službu).
-
Tovar alebo služby, na ktoré sa vzťahuje ešte vlastnícke právo predávajúceho, si predávajúci vyhradzuje právo v prípade uplatnenia reklamácie kupujúcim, vybaviť až v momente úplného zaplatenia predmetu kúpnej zmluvy.
Článok VIII.
Storno kúpnej zmluvy.
-
Stornovať objednávku tovaru alebo služby bez storno poplatku pri tovare, ktorý je vyrábaný na zákazku, podľa špecifických požiadaviek spotrebiteľa alebo špeciálne pre jedného spotrebiteľa,má kupujúci právo do 24 hodín od vzniku kúpnej zmluvy.
- Stornovať objednávku tovaru alebo služby bez storno poplatku pri tovare, ktorý je štandardne dodávaný, má kupujúci právo do okamihu jeho expedície zo skladu predávajúceho.
Článok IX.
Právo spotrebiteľa vrátiť tovar bez udania dôvodu a poučenie spotrebiteľa
-
Spotrebiteľ má v rámci zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru, alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku, alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako „Zákon“) podľa ustanovení § 7 a nasledujúcich, právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dni odo dňa prevzatia tovaru. Ak predmetom kúpnej zmluvy je dodanie tovaru, spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy aj pred dodaním tovaru.
-
Spotrebiteľ je povinný, ak toto právo chce využiť, písomné Odstúpenie od kúpnej zmluvy osobne doručiť najneskôr v posledný deň určenej lehoty na kontaktnú adresu predávajúceho, alebo toto odstúpenie odovzdať na poštovú prepravu, najneskôr v posledný deň lehoty na adresu, ktorá je uvedená v kontaktoch. Spotrebiteľ je povinný po oznámení o odstúpení od zmluvy zaslať alebo doručiť osobne predmet zmluvy, od ktorej odstupuje (tovar) spolu so všetkou dokumentáciou – napr. originálom faktúry, návodom, záručným listom a inou dokumentáciou k tovaru, ktorá mu bola doručená spolu s tovarom, najneskôr však do 14 dní odo dňa odstúpenia (§10 ods. 1 Zákona). Odporúčame kupujúcim, aby si vyhotovili pre vlastnú potrebu kópiu faktúry a tovar zasielali doporučene aj ako poistenú zásielku.
Na odstúpenie od zmluvy môže kupujúci využiť nasledovný
formulár: Odstúpenie od kúpnej zmluvy, v ktorom je potrebné vyplniť minimálne údaje v políčkach označených *hviezdičkou. -
Kupujúci predmet zmluvy, od ktorej odstupuje (tovar) nikdy nezasiela na dobierku, pretože takto zaslaný tovar nebude predávajúcim prevzatý.
-
Predávajúci vráti zaplatené plnenie za tovar/službu, vrátane nákladov na dopravu v zmysle ust. §9 ods.3) zákona č. 102/2014 Z.z. ako i nákladov preukázateľne vynaložených na objednanie tovaru do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy, avšak nemusí vrátiť peniaze skôr, ako je mu doručený tovar, alebo spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru. To neplatí v prípade, ak predávajúci navrhol, že si tovar vyzdvihne sám.
-
Náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu znáša kupujúci.
-
Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovary a služby, ktoré sú vymedzené v §7 ods. 6 písmeno a) až l) zákona č. 102/2014. Z.z.
-
Spotrebiteľ znáša akékoľvek zníženie hodnoty tovaru, ktoré bolo spôsobené jeho používaním nad rámec potrebný pre zistenie funkčnosti a vlastností tovaru (vyskúšanie tovaru).
Článok X.
Práva a povinnosti zmluvných strán
-
Za zmluvné strany sa pokladá predávajúci a kupujúci.
-
Kupujúci je povinný:
A - prevziať objednaný tovar,
B - zaplatiť za tovar dohodnutú odplatu predávajúcemu,
C - prekontrolovať neporušenosť obalu resp. aj samotný tovar pri jeho preberaní. -
Predávajúci je povinný:
A - dodať zákazníkovi tovar v požadovanej kvalite, množstve a v dohodnutej cene,
B - spolu s tovarom, alebo dodatočne zaslať zákazníkovi všetky dokumenty k tovaru ako napríklad faktúru za tovar, reklamačný list, návod na obsluhu v kodifikovanej podobe slovenského jazyka.
Článok XI.
Ochrana osobných údajov
- Osobné údaje sú spracúvané v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov.
- Prevádzkovateľ neposkytuje osobné údaje kupujúceho tretej osobe, okrem zvolenej prepravnej spoločnosti ktorá zabezpečuje doručenie tovaru alebo služieb, alebo štátnym orgánom v prípade kontroly, prípadne sprostredkovateľovi a to na základe vzájomnej zmluvy uzatvorenej podľa Zákona č. 18/2018 Z.z.
- Prevádzkovateľ je povinný zabezpečiť osobné údaje pred ich sprístupnením neoprávneným osobám, prijatím vhodných technických a organizačných opatrení. Taktiež všetci zamestnanci prevádzkovateľa sú povinní dodržiavať mlčanlivosť vo vzťahu k osobným údajom.
- Dotknutá osoba má práva vymedzené v zmysle ust. § 19 a nasl. Zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení platných noviel a to konkrétne:
a) právo na informácie, ktoré je plnená týmto obsahom a obchodnými podmienkami,
b) právo požadovať prístup k osobným údajom týkajúcich sa dotknutej osoby - § 21 Zákona spočíva vo Vašom práve dožadovať sa akým spôsobom a na aké účely sú Vaše údaje spracúvane, pričom túto požiadavku môžete adresovať na kontaktný e-mail.,
c) právo na opravu osobných údajov - § 22 Zákona Vám umožňuje opraviť osobné údaje ak sú neaktuálne,
d) právo na vymazanie osobných údajov - § 23 Zákona využijete v prípade ak nemáte záujem, aby prevádzkovateľ ďalej spracúval osobné údaje,
e) právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov - § 24 Zákona uplatníte v prípade ak sa domnievate, že osobné údaje boli spracúvané v rozpore so zákonom,
f) právo namietať spracovanie osobných údajov - § 27 Zákona,
g) právo na prenosnosť osobných údajov,
h) právo podať podnet na dozorný orgán vo vzťahu k spracúvaným osobným údajov. - Prevádzkovateľ od kupujúceho získava nasledovné osobné údaje: meno, priezvisko, adresa na doručenie, fakturačná adresa, telefónne číslo, e-mailová adresa, ktoré sú spracúvané za účelom korektného vybavenia Vašej objednávky. Tieto osobné údaje sú uchovávané po dobu 10 rokov pre účely archivácie. V rámci vybavenia objednávky dochádza k spracúvaniu osobných údajov za účelom vystavenia faktúr, vystavenia skladových (dodacích) listov, zabezpečenia dopravy ako aj účtovania v účtovníctve.
- Prevádzkovateľ poveril sprostredkovateľa, ktorý je prevádzkovateľom internetového portálu heureka.sk so službou Overené zákazníkmi, spoločnosť Heureka Shopping, s.r.o. so sídlom Karolínksa 650/1, 186 00 Praha, IČO: 02387727 / pricemania.sk so službou Hodnotenie obchodu, spoločnosť Pricemania s. r. o., so sídlom Karpatská 6, 811 05 Bratislava, IČO: 438605991, aby v mene prevádzkovateľa e-shopu spracúvala jednorázovo osobné údaje v rozsahu meno, priezvisko, e-mail a informácie o objednanom tovare za účelom hodnotenia kvality nákupu. Pre účely tohto hodnotenie zašle sprostredkovateľ jednorazový e-mail kupujúcemu s možnosťou hodnotenia.
- Tieto stránky zaznamenávajú vašu IP adresu, informácie o čase koľko času strávite prezeraním tých stránok a informácie o tom z akých stránok k nám prichádzate. Cookies sú textové súbory, ktoré sú ukladané vo vašom počítači a používajú sa aj na meranie návštevnosti stránky a prispôsobenie zobrazenia stránok a vďaka týmto súborom Vám dokážeme ponúknuť kvalitnejší. Preto tieto súbory vnímame ako náš oprávnený záujem. Niektoré súbory cookies sú súbormi tretích strán, napr. Youtube, Google a podobne.
- Súbory cookies si môžete kedykoľvek vymazať alebo ich zbieranie nastaviť priamo v nastaveniach internetového prehliadača. Ak chcete odmietnuť zbieranie súborov cookies nastavte si to vo svojom internetovom prehliadači.
Článok XII.
Náhrada škody pri neprevzatí tovaru
-
Predávajúci má právo na náhradu škody (podľa § 420 a nasl. Občianskeho zákonníka) v prípade, že si kupujúci objednal tovar, ktorý nestornoval resp. neodstúpil od zmluvy a zároveň od dopravcu neprevzal, alebo po výzve predávajúceho si ho v prípade zvolenia osobného odberu nevyzdvihol v určenej lehote. Týmto konaním kupujúci porušil svoju povinnosť uvedenú v článku X bod 2. písmeno A, podľa ktorého je kupujúci povinný prevziať objednaný tovar.
-
Pri určovaní výšky náhrady škody, predávajúci berie do úvahy predovšetkým dopravné náklady a s tým spojené poplatky v prípade zaslania tovaru, náklady spojené s balením, expedíciou a administráciou objednávky, ako aj všetky ostatné náklady, ktoré mu vznikli s realizáciou predmetnej objednávky a zároveň má právo si účtovať i ušlý zisk.
-
Predávajúci má nárok neuplatniť si právo na náhradu škody, alebo si uplatniť toto právo len z časti.
Článok XIII.
Záverečné ustanovenia
-
Predávajúci si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho. V prípade zmeny všeobecných obchodných podmienok alebo reklamačných podmienok, sa riadi celý proces nákupu prostredníctvom tých všeobecných obchodných podmienok, ktoré boli platné v momente odoslania objednávky kupujúcim a tieto sú prístupné na internetovej stránke predávajúceho.
-
Neoddeliteľnou súčasťou týchto všeobecných obchodných podmienok
sú aj Reklamačné podmienky. -
Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že si prečítal všeobecné obchodné podmienky, ako aj reklamačné podmienky, súhlasí s ich znením a rozumie im.
-
Tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky sú k dispozícií v sídle spoločnosti k nahliadnutiu kupujúcim, ako aj zverejnené na internetovej stránke e-shopu.
-
Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu, alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má v zmysle § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s prevádzkovateľom e-shopu je Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom spravodlivosti Slovenskej republiky (http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s), pričom spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ zároveň môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Informácie o poplatkoch za návrh nájde spotrebiteľ na internetových stránkach konkrétneho subjektu alternatívneho riešenia sporov.
-
Inak neupravené vzťahy v týchto všeobecných obchodných podmienkach ako v ich neoddeliteľných súčastiach (prílohách) sa riadia podľa príslušných ustanovení predovšetkým Zákona č. 40/1964 Zb, Zákona č. 250/2007 Z.z., Zákona č. 102/2014 Z.z.,Zákona č. 122/2013 Z.z., Zákona č. 22/2004 Z.z. ako aj Zákona č. 513/1991 Z.z.
-
Tieto všeobecné obchodné podmienky vrátane ich neoddeliteľných súčastí nadobúdajú platnosť a účinnosť 1. januára 2022.
V Krompachoch 1.1.2022